Tuesday 8 May 2012

Vaskekluter / Wash cloths

Nå har jeg strikket på podens barnehagegenser til neste vinter en halv evighet. Genseren strikkes på pinne 3mm, og det går saaakte. Trengte virkelig et prosjekt som gikk fort, så jeg fant frem noen rester med bomullsgarn. Jeg har strikket vaskekluter tidligere uten at jeg helt så poenget, men denne gangen så elsker jeg det. Vel, selve strikkingen er kjedelig, men jeg ELSKER resultatet. Teksturen på klutene, hvordan de ser ut, fargene, garnet... ja, alt. Disse er strikket på pinne 4 i det klassiske klutmønsteret; 1. pinne - *1R, 1V*, gjenta ** ut pinnen, 2. pinne - Alle masker rett. Superenkelt og pent.

I have been knitting on munchkin's wool sweater for pre-school, and it feels like it has been forever. I am knitting on 3mm needles, and it is sloooow work. So, i really needed a project that would be quick. Found some forgotten scraps of cotton and off I went. I have knitted some wash cloths earlier, but haven't really seen the point in doing it. But this time is different, I absolutely love the result. I love the texture of the cloth, the way they look, the colours, the yarn... everything about them. They are knitted on 4mm needles in the classical pattern for wash cloths: 1. row - *K1, P1*, repeat **, 2. row - K all stitches. So easy and pretty.

No comments:

Post a Comment