Saturday 18 September 2010

Lunt sjal for kjølige sommerkvelder - Cozy shawl for chilly summer nights

Dette sjalet har vært ferdig leenge, men jeg har ikke rotet meg til å hverken ta bilder eller få skrevet noe om det. Jeg fulgte Drops sin oppskrift til Heklet sjal med kjærlighetsknuter til å lage selve sjalet, men jeg ønsket en mer robus og intrikat kant på det, og bestemte meg derfor for å bruke kanten på Dehli Shawl. Jeg brukte str. 6 på heklekroken, og et rimelig tjukt garn. Jeg ble veldig fornøyd, og gleder meg til det blir litt kaldere så jeg kan bruke det.

This shawl has been done for ages, but I haven’t gotten around to neither take pictures nor write anything about it. Anyhow, I used Drops Chrochet Shawl with Loveknots for the main body of the shawl, but wanted a heavier and more intricate edging on it. Had a look around, and decided to go for the edging on Dehli Shawl. I love the edging, and really want to make the whole shawl one day as well. I used a hook in #6, and a quite chunky yarn. I really like the way this turned out, and can’t wait for the weather to get colder so I can start using it.

IMG_1873 IMG_1875 IMG_1878 

IMG_1882

No comments:

Post a Comment