Saturday 31 March 2012

Body med puffermer / Onesie with puffed sleeves

Jeg ville strikke en liten body til minstejenta, men fant ikke helt noe mønster som jeg likte, passet garnvalget mitt, eller pinnestørrelsen jeg ville bruke. Så da komponerte vi en body etter eget hode. Jeg har skrevet noen notater mens jeg strikket, så jeg kommer til å legge de ut her snart tipper jeg med.

Jeg ville ha små puffermer og raglanfelling. Jeg synes raglan er så pent, og så sitter det så fint på små mennensker.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan den ble seendes ut, men jeg ser at puffermene trenger kanskje en liten gjennomgang. De ble ikke de fineste puffermene. Jeg vurderer også å sy på et ekstra par med knapper litt høyere opp på bodyen mellom beina, slik at bodyen kan kneppes og bli enda mindre.

Jeg brukte 1,5 nøste med Drops Baby Alpaca Silk på pinne 2,5. Knappene har jeg kjøpt på eBay, og de er jeg veldig fornøyd med.

Then I really wanted to knit a onesie, but couldn’t really find a pattern I liked so this one was largely improvised. I wanted short arms and a raglan sleeve as I think they are pretty and fits well.
I used almost 1,5 skeins of Drops Baby Alpaca Silk in grey on 2,5 mm needles. I am thinking of putting on a pair of buttons a bit higher up in the crotch so the onesie can become a bit smaller. I guess I’ll wait and see when the baby is here. 

I have been putting down notes on how I made this, so I guess I will put them out here and on ravelry soonish.

No comments:

Post a Comment